מצופף שורות: בנט נפגש עם ח"כ אורבך והשרה שקד

איתי גדסי No Comments on מצופף שורות: בנט נפגש עם ח"כ אורבך והשרה שקד

ראש הממשלה, נפתלי בנט נועד בשעה זו עם ח"כ ניר אורבך ועם השרה איילת שקד. בהמשך היום יקיים פגישות נוספות עם חברי סיעת ימינה וראשי מפלגות הקואליציה

ראש הממשלה בנט בנאום בפני המוסד צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע פרישתה של עידית סילמן מהקואליציה: ראש הממשלה, נפתלי בנט נועד בשעה זו עם ח"כ ניר אורבך ועם השרה איילת שקד. בהמשך היום יקיים פגישות נוספות עם חברי סיעת ימינה וראשי מפלגות הקואליציה.

בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה לפני זמן קצר לדרמה הפוליטית: "אנחנו ברגע לא פשוט לקואליציה שלנו. משברים בפוליטיקה זה דבר שקורה וזה אכן משבר לא פשוט.

מיכאלי הבהירה: "מפלגת העבודה ואני מחוייבות לעשות כל מאמץ להשארת הממשלה הזאת פועלת, עובדת ומתפקדת. כל מי שטובת מדינת ישראל לנגד עיניו צריכות וצריכים לעשות מאמץ כדי שהממשלה הזאת, שעובדת כמו שהרבה זמן לא עבדו פה ממשלות, תשמר ותשאר.

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב: "‏את המשבר בקואליציה צריך וניתן לפתור. מרצ היא שותפה אחראית ואנחנו מחוייבים ונפעל להמשך כהונתה של הממשלה. כי זו ממשלה חשובה שעובדת ומקדמת מהלכים שהוזנחו במשך שנים. כך צריך לנהוג כל מי שטובת המדינה והחברה הישראלית לנגד עיניו".

עד כה לא התייחסו לדרמה שורה של בכירים בממשלה, ובהם שר החוץ לפיד, שר הביטחון גנץ, שר המשפטים סער, שר האוצר ליברמן ויו"ר רע"מ מנסור עבאס. גם ראש הממשלה עצמו טרם התייחס לנושא פומבית.

העיתונאי עמית סגל חשף מוקדם יותר כי חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ויריב לוין ניהלו את המגעים מול סילמן על פרישתה מהקואליציה. בליכוד הבטיחו לסילמן שריון במקום העשירי במפלגה ומינוי לשרת הבריאות במקרה שתקום ממשלה בראשות הליכוד.

כזכור, הבוקר הודיעה סילמן על פרישתה מהקואליציה על רקע חילוקי דעות אידיאולוגיים מהותיים. "איני יכולה עוד לשאת את הפגיעה בערכים. צריך להודות על האמת, ניסינו. הגיעה העת לחשב מסלול מחדש. לנסות ולהקים ממשלה לאומית, יהודית, ציונית", כתבה סילמן במכתבה לראש הממשלה.

באופוזיציה בירכו על המהלך. יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו הגיב: "התרגשתי מאוד לשמוע את הצהרתה של חברת הכנסת עידית סילמן, ואני מברך אותה בשם המונים בעם ישראל שאיחלו לרגע הזה. עידית, את הוכחת שמה שמנחה אותך זו הדאגה לזהות היהודית של מדינת ישראל, הדאגה לארץ ישראל ואני מקבל אותך בברכה חזרה הביתה למחנה הלאומי. את הוכחת שנציגי ציבור אמיתיים פועלים לפי צו מצפונם, ואין זכות גדולה מזאת. אני קורא לכל מי שנבחר בקולות המחנה הלאומי להצטרף לעידית ולחזור אלינו הביתה, אתם תתקבלו בכל הכבוד הראוי ובזרועות פתוחות".

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ברשימה המשותפת מיהרו להבהיר שלא יתנו יד ולא יסייעו לממשלת בנט. "לא ניתן יד לממשלת בנט ולהציל את ממשלתו" אמר עבאס בראיון לרדיו אשמס.

הוא הסביר "אנחנו בזמנו המלצנו על גנץ ועל לפיד כדי להפיל את ממשלת נתניהו, במקביל לא נהיה חבל הצלה לבנט ולאיילת שקד, זו ממשלה גרועה וזו ממשלה שאנו לא יכולים להיות חלק ממנה. זה לא יקרה וצריך לקחת בחשבון עוד אלמנט חשוב שבנט ושקד ואחרים לא יסכימו שאנחנו נתמוך בממשלה כזו".



0 תגובות